שיתוק מוחין לתינוק כתוצאה ממחסור בחמצן בלידה- האם אפשר לתבוע בגין רשלנות רפואית?

October 01 2023spiderus_admin

הציפיה הטבעית של כל אישה בהריון הוא לסיים את ההיריון שלה בריאה, עם תינוק בריא ושלם. יחד עם זאת, לעיתים בשל מקרים של רשלנות רפואית במהלך הלידה, יכולים להיגרם נזקים לאישה או ליילוד.

אחד מהמקרים הנפוצים של רשלנות רפואית בלידה הוא: תינוק אשר נולד עם שיתוק מוחין כתוצאה מסיבות שונות. לא פעם הנזק המוחי שגורם לשיתוק מוחין מתגלה רק חודשים או שנים לאחר הלידה, כאשר ההורים של הילד שמים לב כי איננו מתפתח כראוי. במקרה הזה עולה השאלה, האם אכן הנזק המדובר נגרם לתינוק בשל רשלנות רפואית.

מה חשוב לדעת על מוחו של העובר?

חשוב לדעת כי המוח של העובר רגיש מאוד לשינויים שונים הן בפרפוזיה המוחית והן בלחצי הדם. אם נגרמת פגיעה כלשהי לאספקת הדם המחומצן למוח של העובר או במהלך הלידה או סמוך ללידה, עלול להיגרם לו נזק בלתי הפיך. הנזק הנפוץ ביותר במקרה המדובר הוא שיתוק מוחין.

לא פעם חוסר תשומת לב של צוות רפואי במיון יולדות או בחדר לידה לסימנים שיכולים להעיד כי אין אספקת חמצן תקינה לעובר, עלולים לגרום לכך שהתינוק ייוולד עם פגיעה מוחית ובפרט עם שיתוק מוחין.

מעבר לכך, גם בחירה בטכניקת לידה שגויה, או ביצוע טכניקת לידה בצורה לא מספיק טובה או מדויקת, עלולים לגרום לנזק מוחי לעובר ובפרט לשיתוק מוחין. כך לדוגמא: רופא שמבצע לידת מלקחיים ולוחץ חזק מדי, דבר שיכול ליצור פגיעה במוח של התינוק או לידת וואקום שמתבצעת בצורה לא מספיק טובה.

איזה מקרים של רשלנות בלידה עלולים לגרום לשיתוק מוחין?

מקרים של רשלנות רפואית שיתוק מוחין בלידה יכולים להיות רבים. כאמור, במהלך הלידה יכולים להופיע סימנים המעידים על מצוקה עוברית והצוות הרפואי חייב לשים לב לסימנים הללו, בכדי לפעול כמה שיותר מהר.

הנה כמה מהמקרים שבגינם תינוק יכול להיוולד עם שיתוק מוחין בשל רשלנות רפואית:

שיתוק מוחין אשר נגרם בשל העובדה שאישה הגיעה למיון עם דימום המעיד על היפרדות שליה, אך לא הוכנסה לניתוח קיסרי דחוף, דבר שלמעשה יכול לפגוע בתינוק בצורה משמעותית ביותר, לגרום לשיתוק מוחין ובמקרי קיצון גם למוות בתוך הרחם.

מקרה של שיתוק מוחין לאחר לידה מכשירנית שהתבצעה בצורה לא מספיק טובה כגון: שולפן ריק או וואקום.

שיתוק מוחין בשל לידה אשר נמשכה יותר מדי זמן והייתה כרוכה בין היתר בקושי ניכר לחלץ את העובר

שיתוק מוחין לאחר לידת תאומים שהסתבכה

שיתוק מוחין בשל מצב שבו אישה הגיעה למיון עם ירידות בתנועות עובר או ללא תנועות עובר אך לא נוטרה באופן מידי ולא נבדקה באופן מידי, כך שלא זיהו את הצורך ביילוד מהיר שלה.

שיתוק מוחין אשר נגרם כתוצאה מכך שאישה בלידה לא חוברה למוניטור במהלך הלידה באופן מלא או חלקי וכך לא זוהו סימנים שיכולים להעיד על מצוקה עוברית ובחירה בניתוח קיסרי דחוף בהתאם לכך.

בכל מקרה של שיתוק מוחין שנגרם ליילוד בשל רשלנות רפואית, חשוב מאוד לבחור בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית אשר ידוע במומחיות שלו בתחום וזאת לצורך הגשת תביעה וקבלת פיצויים מקסימליים בגין אותה תביעה.

Share:

goldko

הישארו מעודכנים